mandag den 30. september 2013

Kulturdagbog: august

Den 11. august: Tivoli
Tivolitur med min mormor og min 8-årige kusine. Dette sker et par gange om året (ca. 1-4), afhængig af hvordan alle vores planer passer sammen.

Den 20. august: "Aladdin" i Operaen
Min far havde inviteret mig ind for at se Aladdin i Operaen. Vi havde nogle fantastiske pladser midtfor på gulvet, og jeg må indrømme, at jeg virkelig var imponeret over forestillingen. Aladdin har altid været en af mine yndlings Disneyfilm, og jeg synes, at den fungerede virkelig godt på scenen, selvom der var en del ændringer. Skuespillerne var godt castet og spillede godt, og scenografien var enormt vellavet.

Jeg har været i Operaen før, men det var ret forfriskende og rimelig uventet at se denne type forestilling på netop denne scene i denne kulturinstitution. 

I maj så jeg Fredericia Teaters forestilling Avenue Q, som jeg i forvejen kunne hele det engelske soundtrack til. Jeg var enormt spændt, og forestillingen levede i den grad op til mine forventninger. Scenografien inddragede skærme på samme måde som i Aladdin, hvilket giver god mening, eftersom det er også de to samme mænd, der står bag scenografien til begge forestillinger; nemlig Anders Digmann Jensen og Jens Frausin. Sangene var også overraskende godt oversat til dansk. Fredericia Teater kunne meget nemt gå hen og blive et af mine favoritteatre!

Den 25. august:  "The Heat" i CinemaxX
Biograftur med mor i CinemaxX på Fisketorvet.

Den 26. august:  Tivoli
Spontan tur i Tivoli med min veninde Melanie.

Den 26. august: Bowling i Grøndal MultiCenter
Efter Tivoli tog Melanie og jeg til Grøndal MultiCenter og bowlede, hvor jeg tabte stort. Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle have dette med på denne liste, men Grøndal MultiCenters hjemmeside er under Københavns Kommunes "Kultur og Fritid"-afdeling, og jeg besluttede mig for at skrive den på alligevel. 

Jeg må indrømme, at jeg synes, det er interessant, at jeg stadigvæk kan være i tvivl om hvornår, der er tale om en kulturinstitution. Der findes vel ikke én definitiv definition på, hvornår noget er en kulturinstitution, men jeg synes alligevel, at jeg burde være mere afklaret omkring det.

Den 28. august:  "The Heat" i Lynge Drive-in Bio
Denne gang var det min far, der havde inviteret mig i biografen for at se "The Heat" - denne gang i Drive-in Bio i Lynge. Drive-in Bio er jo altid en hyggelig oplevelse, og det er altså noget andet end at se film i en almindelig biograf. Jeg forsøger også hvert år at overtale nogle nye mennesker til at prøve det, og det er min opfattelse, at der er godt gang i den i år. Om det så er sandt, må man jo spørge biografen om...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar