fredag den 20. september 2013

Spørgeskema, opdateret

I forbindelse med genåbningen af denne blog, tænkte jeg, at det kunne være sjovt at svare på det spørgeskema, som jeg også besvarede i bloggens første indlæg i 2009. Jeg har opdateret det en smule.

1. Navn: Sophie Amalie Eslund

2. Fødselsdag: 28. juni 1990

3. Min bopæl: Jeg bor sammen med min kanin Mimse i en dejlig toværelses lejelejlighed i Københavns Nordvestkvarter.

4. Seneste uddannelse før kandidaten på Det Informationsvidenskabelige Akademi ved Københavns Universitet: Bachelor (BSc) i informationsvidenskab og kulturformidling. Jeg har stadig ikke vænnet til at sige, at jeg læser på universitetet.

5. Hvilket år sluttede den seneste uddannelse: 2013

6. Seneste job: Jeg arbejder lige nu på Betty Nansen Teatrets billetkontor og for billetorganisationen Billetbillet.

7. Hvilken type job kunne jeg godt tænke mig, når jeg er færdig på IVA: Dette svar har faktisk ikke ændret sig: "Det ved jeg ikke endnu. Jeg har ikke valgt studie ud fra et muligt kommende job, men ud fra interesser. Mit kommende job afhænger desuden af, hvilke muligheder der er, når jeg er færdig."

8. Hvilke to medier ville jeg savne mest, hvis de forsvandt? Dette svar har heller ikke ændret sig: "Umiddelbart ville jeg svare internettet, for derpå kan man finde film, bøger, radio, chat (med mikrofon og webcam), musik samt alle de forskellige hjemmesider, der findes. Så hvis man har adgang til en computer med internet, har man adgang til mange andre medier.
Men hvis det er et "snyde"-svar, ville svaret blive musik og bøger. Jeg tror, at trangen til at have kontakt til andre mennesker hele tiden og adgang til internationale nyheder er en vane, som man kan vende sig fra, men mennesket har altid haft behov for musik og fortællinger. Hvis man ikke havde musik, så ville man synge, og hvis man ikke havde bøger, ville man finde på sine egne historier."

9. Har jeg skrevet et indlæg på en blog før? Ja. Ud over denne blog, har jeg tidligere haft en blog siden marts 2007 med billeder, citater og lignende, men den er ikke længere aktiv. Jeg har desuden en anden blog sideløbende med denne, og jeg har tidligere haft endnu en. Jeg har mange flere idéer til at starte nye blogs - f.eks. en madblog og en rejseblog.

10. Deltager jeg på nogle sociale websteder? Ja, på Facebook, LinkedIn, Pinterest, Library Thing, deviantArt, Youtube, Tumblr, Goodreads, Shelfari, Last.fm, Flickr, MyHeritage, Skyrock, Google+... Jeg har også tidligere brugt Netlog og MySpace. Der er sikkert flere, som jeg ikke lige kan komme på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar